2011. január 9., vasárnap

Üvegfestés


Mostanában nincs sok időm alkotni. A lista, amire azokat a dolgokat írom amiket megcsinálok ha végre lesz időm, már a földig gördülne ha nem csak a fejemben létezne.
Keresgéltem a képek között, és eszembe jutott, akár írhatnék egy kicsit az üvegfestésről is.
Sok helyen láttam mostanában, hogy ez emberek rákaptak a gravírozásra, bevallom én is beszereztem egy ilyen gépet. Ez is a listán van, igaz nem csak gravírozni akarom használni a szerkezetet, sok lehetőséget látok még benne.
De mi van, ha egy pohár miatt nem akarunk befektetni egy több ezres gépbe? Na erre is jó az üvegfestés. Először akkor csináltam ilyet, amikor szakközépben húzni kellett karácsonyra valakit, és akartam valami személyesebbet adni mint egy sima bögre. Azóta jó néhányat festettem már, van aki azóta is boldogan használja, van aki csak használná mert lezúzta véletlenül. Sajnos kép nem sokról készült, akkor még nem gondoltam, hogy később nézegetném, ja és persze akkor még nem is volt digitális gépem.

Hozzávalók:
- pohár vagy bármilyen üvegtárgy
- ecset
- nyomtató (ez nem szükséges, csak jól jön)
- sütő (ha égethető üvegfestéket használunk, tessék elolvasni még a boltban, hogy mit is veszünk)

Az egész borzasztóan egyszerű:
Kinyomtatjuk vagy lerajzoljuk a formát, amit festeni akarunk, de a nagyon ügyesek akár egyből nyomulhatnak az ecsettel is. Általában a pohár belsejére szoktam ragasztani a papírt stiftes ragasztóval, mert azt ki lehet belőle mosni, de a szükséges ideig a helyén tartja.
Ezután csak befestem a területet. Nekem az vált be, ha keményre száradt ecsetet használok, így nem baj ha remeg a kezem, meg lehet támasztani, és a kiálló szőrök sem csúfítják el a munkát.
Ha hibát vétek, akkor egy kis körömlakklemosóval és fülpucival orvosolni lehet a problémát. Egyszerre csak vékony réteget vigyünk fel, így nem fog elfolyni. Ha kicsit megszáradt és túl világos lett, akkor még egyszer át lehet festeni.
Száradás után, ha égethető festéket vettünk, akkor a leírás szerint sütőben kiégetjük. Ez a fajta jobb, mert tartósabb, de ha nem használunk mosogatógépet, és nem dobjuk a poharat forró vízzel teli mosogatóba, (azért dobjuk, mert olyan forróba belenyúlni se akarunk :-P ) akkor nem fog lejönni a minta hagyományos festék esetén sem.
Ez technika jól helyettesíti a gravírozást, de persze használhatunk kontúrfestéket is, sőt az azzal rajzolt mintát több színnel is kitölthetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...