2010. július 3., szombat

Decoupage Doboz



Nem hittem, hogy valaha is le fogom írni: decoupage. Mandy barátnőm még emlékezhet rá, hogy a hideg futkosott a hátamon a szótól, mert annyiszor hallottam, többek között tőle is. Azóta megbarátkoztam a kifejezéssel.
Rengeteg dolgot lehet ezzel a technikával díszíteni, képet, dobozt, vázát akár falat is.
Sajnos még mindig régebbi alkotásaim képeivel dolgozom, így előtte-utána képekkel nem szolgálhatok.

Szükség van:
  • Valamire amit dekorálunk, én egy fa dobozt használtam
  • Ecset
  • Decoupage ragasztó, de tökéletesen megfelel maradék tapéta vagy bordűr ragasztó is, nem kell emiatt bevásárolni
  • Fedő lakk, van decoupage lakk is, de akril lakk ugyanolyan jó erre a célra. Ha nem kell, hogy vízálló legyen, ez el is hagyható.
  • Szalvéta, vagy valamilyen vékony mintás papír

  1. Szalvétát rétegekre szedjük és csak a legfelsőt hagyjuk meg amin a minta van, megfelelő méretűre és formára vágjuk a mintát.
  2. Ha nagyon világos a szalvéta mintája, és a doboz maga sötét, érdemes először fehér festékkel alapozni, így biztosan jól fog látszani a minta.
  3. Szalvéta esetén lekenjük ragasztóval a dobozt, majd belenyomkodjuk a szalvétát, vigyázva, mert könnyen szakad. Más, vastagabb papír esetén érdemes a papírt is átitatni vele mintha csak tapétáznánk.
  4. Ha megszáradt átkenhetjük lakkal, esetleg a szabadon maradt részeket hozzá illő színnel lefesthetjük.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...