2011. augusztus 16., kedd

Útmutató süthető gyurmához

Sok helyen leírták már, de mivel érkezett hozzám ilyen levél, így úgy érzem, van értelme írni egy hosszabb összefoglalót a süthető gyurmáról. Nagyjából összeszedem a kérdéseket, amiket eddig kaptam:

Mire jó a süthető gyurma?
Mondhatnám, hogy mindenre, de azért ez így nem igaz. Viszont kiválóan lehet belőle készíteni ékszereket, kulcstartót, kis díszfigurákat, pohárjelölőt. Akár evőeszközök nyelét is bevonhatjuk vele, de ezeket mosogatógépbe már ne rakjuk.

Nem mérgező?
A gyurma mérgező anyagot nem tartalmaz, arra viszont figyeljünk, hogy szájba ne kerüljön, a kezünket gondosan mossuk meg. Ne süssük túl magas hőmérsékleten, és időn túl sem, mert ekkor viszont mérgező gázok szabadulhatnak fel, lehetőleg szellőztessünk sütés közben.

Mennyire tartós?

Eléggé tartós, ha tömör dolgot csinálunk belőle, sütés után akár ugrálhatunk is rajta akkor sem törik el. Viszont a vékonyabb dolgok pl. levelek vagy a Nyan cat farka már nem annyira bírják a fizikai behatásokat. (Ugye Mandy?*) De ha nem ejtjük le, vagy pakolunk rá a táskában akkor nem lesz probléma ezekkel sem.

Milyen fajták vannak, hol lehet beszerezni?







Én hármat ismerek: Formi, Fimo és Cernit. Ezekből az utóbbi kettőt használtam, szépek a színeik, nagy választékban lehet kapni és jó minőségűek. A Fimo párszor már megszívatott, mert van két típus a "classic" és a "soft". Ugye ti is azt várnátok, hogy a soft az puhább, de a valóság az, hogy sikerült már vennem olyan keményet, hogy hiába gyúrtam fél órát akkor is szétmorzsálódott. Bunkóság vagy, sem, érdemes a boltban kicsit megnyomkodni a csomagot, hogy mennyire kemény. A Formi a legolcsóbb, viszont a színei nekem nem tetszettek ezért nem vettem még. Beszerezni hobbiboltban, vagy interneten lehet mindhármat.

Hogyan dolgozzunk vele?
Használata nagyon egyszerű: a kéz melegétől kicsit megpuhul, ez után szabadon formázható. Az egyes színek össze is keverhetők, így nem szükséges megvenni a teljes színpalettát, kezdésnek elég az alapszíneket. Ha csillogósat szeretnénk, nyugodtan még sütés előtt rányomhatjuk a csillámport. Akasztót is még sütés előtt nyomjuk bele, és benne is hagyhatjuk, nem lesz semmi baja. Viszont sütés után érdemes kihúzni majd egy kis pillanatragasztóval visszanyomni, így biztosan nem veszítjük el. Ha kész a mű, akkor 110°C-on nagyjából 20-30 percig sütjük a méretétől függően, vékony dolgoknak akár 10 perc is elég lehet.
Sütés után van, aki le is lakkozza, én nem szoktam, nem tetszik ha fénylik, bár biztos vannak formák amik úgy jobban mutatnak.

Tárolás?

A már kibontott gyurmát fém dobozban tárolom. Nem kell félni attól, hogy kiszárad. Viszont műanyag doboz nem alkalmas a tárolásra, mert a gyurmában levő lágyító anyagok néha a dobozt is megolvasztják.

Valamit kihagytam, amit tudni szeretnétek? Írjátok meg nekem és egy következő bejegyzésben válaszolok rá, ha tudok. :)

*Mandyt kinevezem hivatalos tesztelőmnek, mivel már két dolgot is sikerült bezúznia, cserébe neki garanciális javítást is vállalok :P


72 megjegyzés:

  1. Jól van, na, minek bízol törékeny dolgokat olyanra, aki köztudottan hat éves :)

    VálaszTörlés
  2. Mert a 6 évesek mind olyan szépen kérik a dolgokat. Most mondd, hogy nem vágnál szenvedő arcot, ha nem kapnál többet :D

    VálaszTörlés
  3. Te is tudod, hogy de. És azt is, hogy milyen jó vagyok szenvedőarc-nyüszítés-szipogás hármasban :D

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Nagyon hasznos kis összefoglaló :) Én még csak most ismerkedem a süthető gyurmával. Fimo-t használok. A lapításhoz, nyújtáshoz, pedig egy fa nyújtófát, és többször is előfordult már, hogy amikor nyújtottam a gyurma darabokban ráragadt a fára és a felületre is amit nyújtottam. És mondjuk ki a simából csúnya lett :s Nem igazán értem a dolgot, előtte sokáig gyúrogattam szóval nem volt kemény.
    Találkoztál már hasonló problémával?
    Előre is köszi :)

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Köszönöm.
    Rövidesen válaszolok a kérdésedre. :)

    VálaszTörlés
  6. Szia :)
    Ne haragudj, ha rossz helyre írom a választ :) Én írtam a kérdést. Nagyon köszönöm a választ, ki fogom próbálni a javaslataidat :)
    A nyújtóhengert a gyurmához én is láttam és kicsit sokalltam úgyhogy maradok a házi praktikánál. Még egyszer köszönet :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Semmi baj, itt is megtaláltam.
    Én is sokalltam érte a pénzt, szerintem simán lehet nélküle élni. :)
    Szívesen segítek máskor is.

    VálaszTörlés
  8. Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a FIMO soft nem gyúrásnál puhább, hanem a kész darab lesz hajlékony, gumiszerű. (Én ezzel jártam meg kicsit :) )
    Van higító is hozzá, akkor akár kenhetővé is lehet alakítani. Na meg folyékony, átlátszó. Abból önteni lehet, szinezni mindenfélével, flittert beleszórni...és lakk helyett, pl. ha képeket teszel alá a felületre.

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    Köszi a tippeket. Ha nem mondod én rá nem jöttem volna, hogy ez a különbség, mert átlagban a soft puhább gyúráskor, cserébe ebből is volt amelyik tört sütés után, tipikusan az amelyike előtte is beton volt.
    Folyékony gyurmám van már, puhításra is azt használom egyelőre, a hígítóba még nem fektettem be.

    VálaszTörlés
  10. Hello!

    Én is nem rég fogtam bele a süthető gyurma - ékszer, figura, meg ami jön - készítésébe és lenne egy kérdésem a sütésével kapcsolatban, csináltam egy figurát, viszonylag elég nagy... ( ~15 cm) Elhagytam a FIMO classic sütéshez való leírást :P úgy emlékszem benne, hogy 110 C-n de nem csak 15percig kell hanem majdhogynem fél órát,
    De nem lesz baja, ha esetleg tovább marad benn?
    Kb egy hét alatt készült el :P és kár lenne ha oda veszne, mert ajándék lenne... A választ előre is köszönöm! És, nagyon jó az oldal, sok hasznos infót találtam már benne! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Jól emlékszel, tényleg fél óra van a fimo classic csomagolásán. De a kis dolgoknak elég 10 perc is. Ennyi ideig még semmit nem sütöttem, de szerintem az a lényeg, hogy mindenhol átmelegedjen, mivel a polymer hőre keményedő műanyag. Ha félsz, hogy megég, akkor 15-20 perc után kapcsold le a sütőt és hagyd a gyurmával együtt kihűlni.
      Nekem még nem égett meg gyurmám, pedig van hogy újrasütöm amikor több részből rakok össze valamit. Általában aki gázsütőt használ annak szokott megégni, mivel nem lehet jól beállítani a hőfokot. Ha elektromos sütőd van akkor szerintem nem kell félni.
      Ha van kedved küldj nekem képet a kész műről. Ami egy hétig készül az biztosan nagyon szép, kíváncsi vagyok. :)

      Törlés
  11. Szia! Köszi! Sikerült a kisütés! :) ahogy tudok képet csinálni elküldöm. Akkor a többi sütésnél nem aggódom, igen elektromos a sütőm, de a gázsütőben már sikerült szenet előállítanom :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bocsi, de csak most tudtam fényképet szerezni :)

      http://renosatanka.deviantart.com/art/Lineage2-Elf-Gift-287353645?q=gallery%3Arenosatanka%2F33384944&qo=0

      Törlés
    2. Juuuj, nagyon ügyes vagy! Biztosan örült neki a barátod is. :)

      Törlés
    3. Örült neki :)
      Még lenne egy kérdésem, ebben nincs drót, de igazából mindegy milyen drótot használunk bele?... És hogy esetleg erre a célra hol lehet venni ilyen drótot.

      Törlés
    4. Ékszerdrótot különböző vastagságban és merevségben lehet venni hobbi illetve gyöngyös boltokban is. De egyébként tényleg mindegy milyen drótot használsz,főleg ha teljesen befeded gyurmával, a meleg nem árt nekik a sütéskor, utána meg már mi történhet :) Olyat is láttam még, hogy ha nagyobb figurát formáznak, akkor az alapját alufóliából csinálják meg, és arra építik fel a bábut.

      Törlés
    5. Igen végül is akkor kevesebb gyurmát kell használni :) az jó, mert azért nem olcsó, ha nagyobb figurát csinálunk!
      Köszönöm a segítséget még egyszer :)

      Törlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  13. Szia! Lenne egy újabb kérdésem... :)
    Szeretnék egy újabb figurát csinálni, de sok bajom van vele, mert törik a gyurma, és nagyon koszolódik is. Néztem videókat képeket, a lények hogy annyi van oda írva hogy ooak polymer clay. Maga az ooak mit jelent? :) Vagy milyen fajta gyurmát ajánlsz ahhoz, ha valamit modellezni akarok? Nekem eddig fimo classicom van, mást még nem próbáltam.
    Előre is köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Az ooak egy rövidítés: one of a kind vagyis egyedi.
      A koszolódás ellen nem tudok mit ajánlani, én is egy koszmágnes vagyok vagy nem tudom. Amit én szoktam csinálni:
      -gyakori kézmosás
      -egy fehér lapon gyurmázok amit kidobok ha koszos
      -ilyen ragacsos ruhahengert használok a szöszök ellen, de mindenhonnan támadnak :)
      A fimo soft elnevezésű gyurma gumisabb állagú, sütés után is, általában lágyabb is, könnyebb vele dolgozni de abból is volt már betonkemény, ami csak morzsolódott. Ha már megvetted a kemény gyurmát, akkor folyékony gyurmával (fimo liquid) vagy gyurma lágyítóval (fimo mix quick) tudod a helyzetet orvosolni. Vagy ha sikerült beszerezni egy jó puha gyurmát akkor ahhoz is adagolhatod apránként az azonos színűt és előbb-utóbb elkopik.

      Törlés
    2. Hm... :) Voltam nem rég ilyen művész ellátóba, de ilyen gyurma lágyítóval nem találkoztam ott, majd utána nézek, és köszi még egyszer!

      Törlés
  14. sziasztok ! valaki segítene nekem meg köszönném :)
    Vettem éppen ma 50 g -os FORMI sütő gyurmát..na aztán az a helyzet hogy bármit csinálok morzsálódik :O (forró vízbe is raktam... megfőztem is egy kicsit..de semmi ugyanúgy morzsálódik)
    Mit csináljak vele...Segítsetek légyszíves :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ha nagyon morzsálódós a gyurma, akkor gyurma lágyítóval tudsz rajta segíteni, ezt külön lehet venni hozzá, fimonak van ilyen, esetleg a fimo folyékony gyurmájából is lehet még apránként hozzákeverni, nekem azzal is szokott működni. Vagy ha sikerül venni ugyanolyan/hasonló színű gyurmát ami jól puhítható, akkor apránként elkeverve elhasználhatod a keményebb gyurmát is.
      Viszont a főzéssel lehet, hogy teljesen kinyírtad, ugyanis a gyurma sütési hőfoka 110°C, ha nagyon forró volt a víz, akkor akár el is kezdődhetett ez a keményedési folyamat, amit sajnos visszafordítani már nem lehet. :(

      Törlés
  15. Szia!

    Fimo classiknak kokemenyre kell sulnie? Maximum 2-3 millimeter darabokat sutok es hajlithatok maradnak akkor is, ha emelem a hofokot.

    Koszonom a valaszt elore is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nem, a classic sem lesz beton kemény, az is kicsit rugalmas marad.

      Törlés
  16. a figurákon a lyukat hogyan tudom megcsinálni, hogy sütés után is megmaradjon?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Belesütöm a szerelőpálcát, sütés után kiveszem és beleragasztom

      Csilla

      Törlés
  17. valaki esetleg nem tudna segíteni, hogy a mikrón körülbelül hány wattot jelent a 110 fok?
    mert sütőhőmérőt gáztűzhelyhez sehol se kapni, és kezdem már feladni, hogy sütni tudjak :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikrózni nem szabad, mivel az teljesen más elven működik. A részecskék rezgésbe jönnek az ételben, és ez okozza a melegedést.

      Törlés
    2. Interneten 1000féle sütőhőmérő van, rendelj egyet ha a közeledben nincs bolt.

      Törlés
    3. http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=oven+thermometer&_sop=15&_frs=1

      Törlés
    4. köszönöm szépen

      Törlés
  18. Szia!egy nagy kérdésem lenne...most kezdtem el formit használni (előtte fimot használtam),de az a bajom,hogy annyira puha és ragad,hogy nem tudok vele dolgozni! tudnál valami tippet adni ez ügyben?! köszönm előre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen sajnos a formi nagyon fel tud puhulni, nekem is ragacsos volt, én apránként hozzákevertem keményebb fimohoz és előbb utóbb elkopott. Ha fimo puha én ki szoktam nyújtani egy papírlapra, és az kiszívja belőle a higítót kb. fél óra alatt. Próbáld ki, lehet a formin is segít ez. Arra figyelj, hogy ne hagyd túl sokáig mert akkor kemény lesz :)

      Törlés
  19. Szia!
    Szeretném kipróbálni a süthető gyurmát,mit tanácsolsz melyik fajtával kezdjem? (a fimo-t sokan dicsérik azt láttam, de abból sem tudom melyik típus a nekem való :), és a gyurmán kívül valami plusz dolgot kell beszereznem? (mivel webáruházból rendelném,így akkor egy füst alatt rendelek mindent, ha még szükséges)Nagyon köszönöm a segítséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Fimo nagyon jó, hogy classic vagy soft az csak annyiban különbözik, hogy a soft puhább valamivel, kezdőként talán a classic amivel könnyebb dolgozni, nem nyomódik szét olyan könnyen a forma, de én mindkettőt használom. Plusz eszközökre szerintem kezdetben nincs szükség, elég egy éles konyhai kés, fogpiszkáló, gombostű és hasonló háztartásban is megtalálható eszközök amit tudsz a formázáshoz használni. Valamikor tervezek összeszedni egy cikket azokról az eszközökről amiket én használok.
      Itt találsz még leírásokat: http://murphyslaboratory.blogspot.hu/search/label/%C3%BAtmutat%C3%B3
      Nyugodtan kérdezz a továbbiakban is, akár emailben is: murphyslaboratory kukac gmail.com

      Törlés
  20. :-) Nagyon köszönöm a segítséget!Elmentettem az e-mailedet ;-)

    VálaszTörlés
  21. Szia, én most vettem fehér formit (fimo-bol sima fehéret sehol nem kapni mostanság) és erre az van ráirva hogy főzni is lehet. Eddig én Fimot probáltam egyszer és utáltam, mert megégett de lágy is maradt pedig legalacsonyabb hőfokon sütöttem 10 percig. No comment. Most abban reménykedem hogy Formit ha főzőm akkor nem fpg megégni, kérdésem lenne hogy ugye forrásban levő vizbe kell tennem, és hogy az edény amibe ezt fözöm az utána mosás után jo e még étel készitésére???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Főzni még nem próbáltam, de hallottam róla, úgy tudom, hogy esetleg a színe másabb lesz mint sütőben, de működik.
      Sütőben sütésnél valószínű az a probléma hogy rossz a hőszabályzó, ha elektromos sütőről van szó. Gázsütőnél azt tudom javasolni hogy nyitott ajtónál süsd, esetleg szerezz be egy sütőbe akasztható hőmérőt.
      Azt szokták mondani, hogy ugyan nem mérgező a gyurma de azt az eszközt, vagy edényt amit egyszer gyurmához használtál, ételek készítésére már ne használd.

      Törlés
  22. Kedves Murphy!

    A neten keringő süthető gyurma receptek valamelyikét próbáltad-e már? Sóból, lisztből, ételfestékből, glicerinből, valamint tapétaragasztó porból kéne kigyúrni. Még nem mertem megpróbálni, hogy viselkedne ez az anyag a sütőben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, mivel egyetlen profi gyurmást sem láttam, aki ilyet használna, ezért nem hinném, hogy azonos minőséget kapnék a boltival, így engem nemigen foglalkoztat ez a téma.

      Törlés
  23. Együtt! Vond be körben teljesen, így a ragasztást is megúszod :) Majd írj, hogy sikerült :)

    VálaszTörlés
  24. Sziasztok. Cernit gyurmával dolgoztam. Sajnos a sütés nem sikerült.5-10 percenként ellenőriztem, hogy mi a helyzet a gyurmaformákkal. A 20. percben kis, felpuffadt, undorítő, zöld szörnyecskék fogadtak. Most szellőztetem a lakást ezerrel. Mi lehet az oka a számomra furcsa jelenségnek? Cernit Nature a gyurma neve...hááát undorító lett:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden bizonnyal túl meleg volt a sütő és elkezdett megégni, lehet rossz a termosztát vagy gázsütőnél nem sikerült jól beállítani a hőmérsékletet.
      Hol sikerült Cernite Nature-t venni?

      Törlés
  25. Kell alá rakni valamit mi előtt betesszük a sütőbe?(tepsire gondoltam)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha soha többet nem akarod kajás dologhoz használni a tepsit akkor nem kell bele semmi, egyébként pedig alufólia vagy sütőpapír javasolt. Egyébként én több rétegben összehajtott alufólián sütöttem eleinte, ezt raktam simán a rácsra.

      Törlés
  26. Szia Murphy!
    Olyan kérdésem lenne,hogy sok helyen láttam olyan kész gyurma figurákat,amin vannak ilyen papirok mint pl a milka csokis fülin a milkapapirja,azt milyen technikával lehet rá tenni vagy hogy lehet ilyet elérni ?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kinyomtatod kicsiben, és utólag ráragasztod, majd lakkozod :)

      Törlés
  27. Szia! Láttam olyan karperecet a youtube- on, ami kisütve kellően rugalmas lett, s nekem is lettek olyan kisebb darabok, amik gumiszerűbbek. Viszont a gyönyörűen sikerült magyaros karperecem nem. Sőt az előre kiszúrt szerelőlyuk is letört. Van jelentősége a vastagságnak, sütési időnek a rugalmasság szempontjából, vagy csak a gyurmatípusnak? Eddig ezt nem figyeltem, ez utóbbi munkám Sculpey gyurma volt. Előre is köszi!





    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nagyobb dolgokat tovább kell sütni mint egy picit, de azért figyelj rá, hogy ne égjen meg, hőfokon ne változtass, kövesd a csomagoláson írtakat.
      Sculpey III a legtörékenyebb gyurma, de a többi sculpey sem tökéletes, a sculpey soufflé a legrugalmasabb, de otthon még nem találkoztam vele.
      Fimo nekem mindig rugalmasra sikerül, ha jól meg van sütve.

      Törlés
    2. Köszi, nagyon kedves vagy. A karperec el is tört félóra használat után. Azt hiszem a sculpeyeket csak díszítésre fogom használni. Nagy volt a kísértés 190 ft volt egy csomag..... Még teszek egy próbát ráhúzok egy Fimo réteget, mielőtt kihajítom! Üdv: Zsuzsi

      Törlés
    3. hali én most próbáltam ki Fimo Classic gyurmát, és rendesen sütöttem 30 percig, egy medál és egy gyűrű. És egy kissé hajlékonyak maradtak- ez normális ? A gyűrű felsőrésze ami vastagabb az kemény, de többi része 3mm vastag és nyomásra hajlik :/
      Valamit rosszul csináltam ? Mer én azt hittem ez olyan jó kis kemény, merev cucc lesz sütés után o.O

      Törlés
    4. Szia! Nem, ez teljesen normális, a vékonyabb részek rugalmasak lesznek, ami nem baj, hiszen ha merev lenne, akkor könnyen törne.

      Törlés
  28. Szia. Én csak most ismerkedtek még ezzel a technikával és még csak infókat gyűjtök. Az érdekelne h ha bögrére készítek figurát azt előtte kell ráragasztani vágy miután kiégettem leszedem és utána. Lehet hülye kérdés de volt olyan oldal ahol így láttam. Illetve milyen ragasztót használjak. Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, igazából engem is ez érdekelne! Neked sikerült már rájönnöd? Remélem nem gond, hogy ide írtam! :-)

      Törlés
    2. A Fimo-nak van folyékony gyurmája, a lentebbi kommentben irtam. Ez a gyurma alkalmas lágyításra, és ragasztásra is. Használhatod gyurmázás közbeni ragasztásra, az apróbb részeket ezzel érdemes ragasztani, pl szem, szemöldök, apró részek, stb, illetve a kisütött mintát óvatosan lepattintod a bögréről, majd a folyékony gyurmával lekened a mintád, visszailleszted a bögrére és újból kisütöd. De egyszerűbb, hogy amikor készen van a bögréden a minta, akkor óvatosan leveszed, majd a folyékony gyurmával lekened a hátulját, visszailleszted és kisütöd .

      Törlés
  29. Sziasztok! Kérlek segítsetek! Van nagyon sok fimo effect gyurmám és már több éve meg van, természetesen megkeményedett!Hogyan lehet gyúrhatóvá tenni?

    VálaszTörlés
  30. A Fimo-nak van folyékony gyurmája, azzal tudod lágyítani.

    VálaszTörlés
  31. Szia. Az erdekelne h a fimo vagy akar cernitből készült formákat pl.baba, előtte vagy utánna rögzíted e valamilyen modon a poharra? Egyik kisvideon se lattam, rögtön a poharra folgozzak fel. Nekem viszont sütes utan egyben lejön/leesik. Pedig szepen, alaposan radolgozom.
    Mivel tudom visszaragasztani? A sima pillanatragaszto birja a vizet? Vagy speci ragaszto kell.
    Köszönöm a valaszt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok! Nekem is pont ez lenne a kérdésem, én is minden úgy csináltam ahogy kell és sütés után lejött a gyurma. Mi lehet a baj?

      Törlés
  32. Ez engem is érdekelne! Én utólag probáltam ráragasztani de nem vagyok benne biztos hogy a víz nem szedi le..��
    (Uhu ragasztót használok)

    VálaszTörlés
  33. Tudnátok hozzá ajánlani ragasztót? Amivel visszaragaszthatom a bögrére a gyurmát? Illetve egy kérdés... a lakkot azt ecsettel kell majd felkenni? Köszönöm a választ��

    VálaszTörlés
  34. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok! Szeretnék én is kérdezni. Milyen bögrére, pohárra lehet ezt rásütni?

      Törlés
  35. Szia! Nekem is lenne egy kérdésem. Ajándékba készíttem egy gyurmás poharat, de sajnos a ráformált figura lepottyant.😔 Mivel lehetne vissza ragasztani? Gyurmaragasztó megfogná? Úgy azzal újrasütni? Vagy esetleg super glue-val?
    Előre is köszönöm a segítséget.

    VálaszTörlés
  36. Szia! Nekem is lenne egy kérdésem. Ajándékba készíttem egy gyurmás poharat, de sajnos a ráformált figura lepottyant.😔 Mivel lehetne vissza ragasztani? Gyurmaragasztó megfogná? Úgy azzal újrasütni? Vagy esetleg super glue-val?
    Előre is köszönöm a segítséget.

    VálaszTörlés
  37. Szia! Poharral egxutt megsutom a gyurmat. Kesz is. De sajnos leesik egy ido utan. Lepattinthato konnyen. Tudsz ragasztot ajanlani amivel oda is ragad? Mert a patex ragaszto semmit se er. :)

    VálaszTörlés
  38. Szia. Még csak most ismerkedem a süthető gyurmával. Az lenne a kérdésem,hogy ha nem tudom azonnal kisütni az elkészített tárgyat,hogyan tároljam sütésig?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...