2010. június 10., csütörtök

Első alkotásom

Vettünk valamikor régebben a kék-sárga áruházban egy piros párnát. Aki járt már arra fele, tudja miről van szó, ilyen egyszínű párnák, mindenféle színben, akkor még tetszett.
Azóta kiderült néhány hibája a történetnek. Egyrészt a piros annyira nem megy itt semmihez, másrészt egy szöszmágnes a szövet amiből van, harmadrészt vagy egészben mosom, vagy sehogy.
Így született meg az ötlet, hogy varrjak hozzá párnahuzatot. Első nekifutásra ez elég könnyűnek is bizonyult. Sajnos nem igazán fotóztam le a lépéseket, de valahogy így csináltam:
1. Lemértem a párnát és kiszabtam két négyzetet az anyagból, ráhagyva körben egy cm varrás szélességet.
2. Cipzárt és az anyagot szembe fordítva (tehát a hátoldalon) végigvarrtam, ehhez használtam a varrógép cipzárvarró talpát.
3. Színére fordítottam az egészet és a cipzár mindkét oldalán nagyon közel végigszaladtam az anyagon, próbálkoztam tartani az egyenletes szélességet, kisebb-nagyobb sikerekkel.


4. Körbevarrtam a párnát. Vigyázat, a cipzár két végénél kicsit nehéz szépen összevarrni, de másodszorra (megtekintés, fanyalgás és visszabontás közbeni anyázás után) már nekem is egész jól sikerült.
5. Ezután cikkcakk öltéssel körbe varrtam, teljesen az anyag szélén, így nem fog felbomlani.
6. Visszafordítjuk, és belerakjuk a párnát.


7. Fogadjuk az elismeréseket, páromnak nagyon tetszett az eredmény.

Tipp abszolút kezdőknek: varrás elején és végén használjuk a gép varrási irány megfordító karját/gombját, így nem fog felbomlani a cérna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...